Jawa Cup 2025
Jawa cup Hrabenov 2025
Jezdí se na krosových tratích upravené speciálně pro malé motorky a pionýry.
Kategorie:
1.Minibike čína
2.Babeta
3.Jawa50 (od 10 - do 15 let) stodolák bez úprav
4.Jawa50 (nad 16 let) stodolák bez úprav
5.Jawa50 (nad 16let) stodolák bez úprav nad 100 kg
6.Jawa50 (nad 16 let) upravený
7. Pitbike (nad 15 let) obsah 110 - 250 ccm
Prezentace od 8.00 do 9.00 hod. Začátek závodu 10.00 hod. U závodníků do 18-let bude vyžadován podpis zákonného zástupce. Závodníci jedou na vlastní nebezpečí. Povinná výbava přilba.
Pro závodníky bude trať od pátečního rána uzavřena!!!!
Dotazy týkající se pravidel, úpravy motorek, samotného závodu atd. piště na e-mail: sdhhrabenov@seznam.cz
!!! POZOR - ÚPRAVA PRAVIDEL !!!
PRAVIDLA JAWA CUP HRABENOV
Obecná ustanovení závodu:
Název soutěže: JAWA CUP Hrabenov 2025
Hlavní pořadatel: Sbor dobrovolných hasičů Hrabenov
Ředitel závodu:
Hlavní traťový komisař:
Hlavní technický komisař:
Obecná pravidla závodu:
1. Jezdci
Závodníci jsou povinni mít u sebe občanský průkaz, u mládeže do 18-ti let je nutný souhlas zákonného zástupce.
Povinná výbava:
· motocyklová helma;
· dlouhé kalhoty;
· tričko s dlouhým rukávem nebo mikina;
· pevná obuv.
Závodník bez povinné výbavy bude ze závodu diskvalifikován!!!
Doporučená výbava:
· rukavice;
· brýle;
· chrániče holení a páteře.
2. Povinnosti a zodpovědnost
Všichni soutěžící se zúčastní závodu na vlastní nebezpečí, bez požití alkoholu, nebo jiné návykové látky a zříkávají se nároku na náhradu škody, která by jim mohla vzniknout v souvislosti se závodem, což stvrdí svým podpisem na přihlášce před startem závodu.
Výše startovného: Děti do 15-ti let 150 Kč
Ostatní závodníci 350 Kč
Pořadatelem bude zajištěno: zabezpečení zdravotní služby, administrace aj. Pořadatel si vyhrazuje právo na změnu propozic nebo programu závodu.
3. Kategorie
1. Minibike čína
2. Babeta
3. Jawa 50 (od 10 let - do 15 let) pionýr bez úprav
4. Jawa 50 (nad 16 let) pionýr bez úprav
5. Jawa 50 (nad 16 let) pionýr bez úprav nad 100 kg (vážení závodníků proběhne bez výstroje)
6. Jawa 50 (nad 16 let) upravený pionýr
7. Pitbike (nad 15 let) obsah do 160 ccm včetně*
*(počet závodníků je omezen na max. 15. Závazné přihlášky lze zasílat na email sdhhrabenov@seznam.cz od 25.7.2025.
8. Vložený závod o pohár Milana Skopala (start možný pro závodní stroje všech kategorií, vyjma Minibike a Pitbike)
V případě, že se v jakékoli kategorii sejde méně jak 4 závodníci, budou tito závodníci startovat společně s jinou kategorií určenou pořadatelem, bodování budou ovšem samostatně.
4. Porada s jezdci
Porada se bude konat podle časového rozvrhu místo a čas určí pořadatel. Této porady se musí zúčastnit všichni jezdci a traťoví komisaři. Během tohoto setkání se budou projednávat všechny náležitosti, které se týkají tratě, praporků a bezpečnosti. Po této poradě bude popsán kompletní startovací postup a vydány další pokyny.
Účast na rozpravě je pro všechny jezdce povinná. Při nedodržení nebude jezdec připuštěn k závodu.
5. Start
Závod je měřen elektronickou časomírou.
Jezdci se 10 min před samotným startem seřadí na pokyn traťového komisaře v předstartovním prostoru, podle pořadí na startu.
Na pokyn traťového komisaře jsou jezdci vpuštěni do startovacího prostoru. Prostor startu je 3 m za a před startovní čárou.
Start závodu je s nastartovaným motorem a začíná pokynem startéra a to odmávnutím bílou vlajkou. Zrušení startu je signalizováno startérem a to červenou vlajkou.
V případě poruchy motocyklu, může mechanik k jezdci, až po provedení startu.
Opravovat stroje je možno pouze v depu, s výjimkou drobných oprav (nasazení řetězu, výměna svíčky, apod.), které je možné v předstartovním prostoru.
Závodní stroj není možné během závodu měnit za jiný.
6. Rozjížďky a finále závodu
Závod se jede na tři rozjížďky, po pěti kolech. Jezdci jsou bodování podle umístění v jednotlivých
rozjížďkách, podle níže uvedené tabulky, přičemž získané body za jednotlivé rozjížďky se sčítají.
Rozjížďka je ukončena v okamžiku, kdy je poslednímu závodníkovi ukázán šachovnicový praporek vyjma závodníků, kteří rozjížďku nedokončí z technických či jiných důvodů.
Závodník, který neprojede cílem a nebude odmáván šachovnicovým praporkem, nebude v dané rozjížďce bodován.
Bodovací tabulka
Umístění |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
13. |
14. |
15. |
Počet bodů |
25 |
20 |
16 |
13 |
11 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Pozn.: Pořadatel si vyhrazuje právo změnit bodovací tabulku podle počtu závodníků.
Každý ze závodníků je povinen dodržovat pravidla a chovat se během závodu na trati i v depu tak, aby nezpůsobil zranění sobě nebo jiným osobám a dbát pokynů pořadatele.
7. Technické úpravy motorek
UPRAVENÝ PIONÝR do 50 ccm
- Obsah 50 ccm
- Úpravy rámu, tlumení, brzd, výfuku, řídítek, kol, atd. jsou neomezeny.
- Použití hřebů v pneumatikách je zakázáno!
- Motor a blok dle originálů strojů typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23. Jinak je povoleno vše. (úprava kanálů, snížení hlavy, libovolné použití zapalovacích svíček, trysek a usměrňovače chladícího vzduchu na válec, kliky, atd.).
- Odstupňování primárního převodu v převodovce lze měnit při zachování 3 rychlostních stupňů.
- Chladící žebra na válci povolena.
- Vějířová hlava je povolená.
- Povoleno jakékoliv koleno sání a karburátor.
- Sekundární převod volné.
- Zdvih 44 mm, vrtání max. 40 mm.
PIONÝR BEZ ÚPRAV „STODOLÁK“
- Stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23. Bez jakéhokoliv odstranění původních dílů a bez úprav motoru (kliku, válec, hlavu, sací kolínko a karburátor), primárních převodů, zapalování, výfuku - vše originální.
- Rám, tlumiče, osvětlení – vše původní bez dalších úprav.
- Spojka původní.
- Libovolné použití zapalovacích svíček.
- Není povoleno vodítko řetězu.
- Maximální vrtání válce je 40 mm tj. 8. výbrus.
- Originální rozeta (55 zubů). Pouze možnost měnit sekundární kolečka 10 - 15 zubů.
- Drapáky jsou povoleny, musí zůstat zachován rozměr kol 16".
Prvním třem jezdcům z kategorie "STODOLÁK" může být po 3. rozjížďce provedena kontrola (převod, vrtání, zdvih).
PITBIKE
- Pouze čtyřtaktní motor do obsahu 160 ccm s ležatým válcem.
- Vodní chlazení je nepřípustné.
Závodní stroj musí mít funkční přední a zadní brzdu a veškeré úpravy na stroji nesmí ohrožovat bezpečnost jezdce ani jiných účastníků závodu.
8. Prapory
Při závodu jsou používány uvedené prapory:
- Červený prapor Stop – ukončení startu, nebo závodu
- Žlutý prapor – v klidu Nebezpečí – zpomalení, zákaz předjíždění
- Žlutý prapor – mávání Bezprostřední nebezpečí – zpomalení, zákaz předjíždění, skákání
- Bílí prapor Start
- Černobílá šachovnice Konec závodu
9. Protest
Každý z účastníků může podat protest v průběhu celého závodu, a nebo nejpozději do 30 min po jeho skončení. Protest se podává pouze písemnou formou a jen řediteli závodu. V případě podání protestu, protestující složí u pořadatele kauci ve výši 500,- Kč. Protest řeší komise ředitele závodu ve složení ředitel závodu, hlavní traťový komisař a hlavní technický komisař.
Protest lze vzít zpět pouze před zahájením jeho projednávání komisí ředitele závodu. Kauce se v tomto případě vrací.
V případě oprávněného protestu bude kauce ve výši =500,- Kč navrácena. Pokud se protest ukáže jako neoprávněný, propadá kauce ve výši =500,- Kč pořadateli.
Rozhodnuti o způsobu řešeni protestu musí být vždy písemně. Proti rozhodnutí komise ředitele závodu není dalšího odvolání a její rozhodnutí je konečné. Projednaný a uznaný protest nelze vzít zpět a závodník musí rozhodnutí o protestu plnit.
10. Závěr
Účastník závodu, který poruší ustanovení těchto pravidel, bude ohrožovat nebezpečnou jízdou ostatní účastníky závodu nebo hrubým způsobem poruší zásady fair-play, bude ze závodu bez náhrady vyloučen. O vyloučení rozhoduje ředitel závodu.
Pro případy, které nejsou v pravidlech řešeny, neznamená, že jsou automaticky povoleny. O tom co je přípustné, či nepřípustné bude rozhodovat komise ředitele závodu na místě samém a individuálně.
Dotazy a připomínky k průběhu závodu budou směřovány jen řediteli závodu, nebo hlavnímu traťovému komisaři. Na vznesené dotazy ostatním pořadatelům závodu nebude brána zřetel.
Vyhlášení tohoto závodu se snažíme vytvořit pro Vás, co máte zájem se poměřit s ostatními, aby se závody uskutečnily za stejných podmínek pro všechny a organizovaně. Závodu se mohou tedy zúčastnit jen ti, kteří hodlají respektovat sportovní autoritu a vyhlášená pravidla závodu.
Těm všem přejeme hodně sportovních úspěchů, štěstí a nezadřených motorů.
Organizační výbor SDH Hrabenov – JAWA CUP 2025